WittLight

WittLight-terapi

Alle kroppens processer er afhængige af tilstrækkelig energiforsyning. Ved vævsskade kræver det ekstra meget energi at få ”ryddet op” og genopbygget vævet. Er der ikke nok energi til stede, vil processen gå i stå og helingen ophøre.

WittLight kaldes også for photo-bio-modulation (PBM), dvs. en behandling med lysbølger, som stimulerer alle cellerne i kroppen og derved fremmer kroppens egen helingsevne. Metoden er blevet brugt siden 1960’erne, og der findes +4000 publicerede studier af virkningen i celler. PBM har derfor en veldokumenteret effekt på forskellige skader og tilstande i kroppen. WittLight helkropslaser er den største på markedet og kan behandle flere led, muskelgrupper – ja, endda hele kroppen – på én gang.

Hvordan virker WittLight?

Unikt for WittLight helkropslaseren benyttes der forskellige laserdioder, der producerer laserlys med forskellige bølgelængder (måles i nanometer (NM)). Bølgelængden er afgørende for, hvordan lyset absorberes i kroppen og derved hvilke virkningsmekanismer, der stimuleres.

• 520 NM: Bakterier og inflammation i huden hæmmes. Effektivt til blandt andet behandling af akne og hudorme.
  • 630 – 650 NM: Stimulering af heling i huden i forbindelse med sår og vabler.
  • 830 – 940 NM: Laserlyset trænger igennem huden og absorberes i cellerne, hvor der produceres energi. Effektivt til smerte- og skadesbehandling.

Behandling i WittLight:

Pris: 1 behandling  kr. 300,-