Magnetolith

Magnetolith er en behagelig oplevelse for patienten. Selve terapi-instrumentet placeres over smerteområdet, og magnetiske høj-energi impulser overføres til det pågældende sted, hvor de gør gavn – dybt nede, for penetreringsdybden er høj (18 cm). Magnetolith-impulserne hjælper med at skabe et bedre miljø i cellerne, så kroppen nemmere kan reparere vævsskader, dæmpe inflammation og muskelspændinger, aktivere lymfesystemet, etc.

Behandlingen foregår fuld påklædt, for direkte hudkontakt er ikke nødvendig for effekten. Med andre ord er Magnetolith en behandling, der sker udenfor kroppen, men har stor effekt inde i kroppen. En enkel behandling varer mellem 5 og 20 minutter – og der må påregnes 6-8 behandlinger afhængig af lidelsen, og hvordan patienten responderer på behandlingen

Standardindikationer for behandling med Magnetolith

• Ledsmerter, slidgigt i knæ, hofter, hænder, skuldre, albue og fingre), diskoprolaps, gigtbetændelse.
  • (Kroniske) smerter, fx rygsmerter, lændesmerter, spændinger, nerverodssmerter, knoglesmerter og knogleødem.
  • Idrætsskader, (kronisk) betændelse i sener og led, overbelastningssymptomer i led, lyskesmerter.

Hvad er fordelene ved Magnetolith

• Hurtig og effektiv behandling
    • Som patient behøver du ikke tage tøjet af
    • Behandlingen kan, hvis nødvendigt, udføres flere gange om ugen