Cryoterapi

Cryoterapi betyder ’kold terapi’, og er en behandling, hvor kroppen udsættes for ekstrem kulde i op til 3 minutter. Cryoterapi bruges til behandling af smerter i led og muskler forårsaget af sygdom, sportsskader eller overbelastning.

Hvordan virker Cryoterapi

Cryoterapi påvirker hele kroppen og dens primære opgave er at booste fysiologiske processer, systemer og organer for at genvinde balance i organismen. Med CryoSpace behandles hele kroppen på en gang.

Ved at påføre kulde sænkes temperaturen i de forskellige væv, og der opnås en nedsættelse af signalerne mellem nerver og muskler. Optimale resultater opnås ofte, når Cryoterapi kombineres med fysioterapi, da muskler og leds bevægelighed ad den vej øges.

Når du forlader CryoSpace, stiger kropstemperaturen, blodcirkulationen øges og kroppen får en øget blod-gennemstrømning. Alle ovennævnte fænomener er kendt for at lindre smerter, reducere inflammation og hævelse. Smerter og potentiel hævelse, der opstår under træning eller konkurrence, svækkes og der opnåes hurtigere restitution. En sidegevinst er at du forbrænder mellem 500-600 kalorier samt oplever øget velvære.

Behandling i Cryo:

• Op til 3 minutter – 1 behandling INTROPRIS = 395 kr.
  • 3 behandlinger INTROPRIS = 995 kr.
  • Klippekort til 10 behandlinger = 3495 kr.
  • 1 gang dagligt i en måned (kun i klinikkens åbningstid og kun i hverdagen) = 5495.

Første gang du booker Cryoterapi er der en gratis tur i WittLight
efter behandlingen.

Købet er et gavekort – husk at bestille tid til behandlingen på https://www.eadministration.dk/kunde/kundelogin.asp?klient=2791